O
novoj muzici iz prethodne godine već sam prozborio koju, a nedavno mi šaka
dopade i jedno zanimljivo reizdanje koje na sebi kao godinu objavljivanja nosi
minulu 2012.
Dakle
– The Replacements, prvih pet albuma. Skroz svedeno: bez knjižice, bez ikakvih
bonusa, dodataka i koječega, samo tih pet diskića naguranih u jedan kartonski
omot.
Uostalom,
ova edicija se i zove Original album series i u okviru nje već je objavljeno po
pet albuma najrazličitijih izvođača, od Vorena Zivona do grupe The Jesus &
Mary Chain. Sve je to, koliko shvatam, i relativno jeftino, mada, pošto sam ja
ovo dobio za bambadava, nisam siguran oko cene.
E
sad, ko je malo listao stranice ovog nazovibloga zna da od svih perioda u
istoriji muzike ja najviše volim osamdesete. Tu se nekako osećam kao kod kuće.
Bendove Violent Femmes, Green On Red, Jason and The Scorchers i The
Replacements i dan-danas smatram najboljim grupama za koje znam i nekom vrstom
svoje polazne tačke u slušanju muzike.
To
se ne odnosi toliko na početak karijere grupe The Replacements i njihovu pank
fazu, ali već s pločom Let It Be stvari su stajale drukčije.
A
onda je došla 1985. godina, u kojoj su ova četiri momka iz Mineapolisa – po
imenima Pol Vesterberg, Kris Mars, Bob Stinson i Tomi Stinson, sugrađani Prinsa
i grupe Hüsker Dü – pokazali gradu i svetu (da ne kažem: urbi et orbi) ko su i
šta su.
To
su, dabome, učinili snimivši ono čudo od ploče zvano Tim. Od prvog
Vesterbergovog pokliča: „Hold my life until Iʼm ready to use it / Hold my life because
I just might lose it“, pa sve do završnog bilansa: „Opportunity knocks once
then the door slams shut / All I know is Iʼm sick of everything that my money
can buy / The fool who wastes his life, God rest his guts“ Tim je jedan potpuno
savršen album. A ova poslednja pesma, koja se inače zove Here Comes a Regular
predstavlja, bogami, jednog od najozbiljnijih takmaca za titulu najbolje pesme
koju sam čuo u životu.
Na
srpskom jeziku o grupi The Replacements može se pročitati odličan tekst u
knjizi Električna zastava, koja pred sam kraj 2012. godine dožive, mašala, i
drugo izdanje. Tamo će dobronamerni čitalac saznati ponešto o „dominirajućem
ja“ u ličnosti Pola Vesterberga ili o tome kako je u njegovoj muzici paradigma
Aleksa Čiltona smenila paradigmu grupe Sex Pistols. A tekst je inače originalno
objavljen u prvom broju časopisa X Zabava (sa Banetom iz Sanšajna na naslovnoj),
koji je u oktobru 1996. nasledio Vreme zabave.
Sve
u svemu, zahvaljujući ovoj kartonskoj kutijici, pred auditorijumom su se ponovo
našli: Sorry Ma Forgot to Take Out the Trash, Hootenanny, Let It Be, Tim i
Pleased to Meet Me, a ova poslednja dva, po mom skromnom sudu, treba ubrojati
među najbolje albume osamdesetih godina.
Нема коментара:
Постави коментар